Samospráva
Adresa:
Obecný úrad Rakovec nad Ondavou
07203 Rakovec nad Ondavou 209
Telefón: 056/6894871 , 056/6885811
E-mail: ocurakovec@gmail.com
Starosta:
MVDr. Peter Olejník
Poslanci OZ:
Marek Bakajsa - zástupca starostu
Radoslav Šuhajda
Igor Radyk
Juraj Leško
Peter Bakajsa
František Bezek
Bc. Ján Potocký
Oľga Naščáková
Ing. Maroš Minár
Hlavný kontrolór obce: PhDr. Ing. Stanislava Minárová, PhD.
Vykonáva kontrolu v zmysle zákona č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení a v zmysle
schváleného plánu činnosti:
- kontrolu zákonnosti, účinnosti, hospodárnosti a efektívnosti pri hospodárení a nakladaní s majetkom a majetkovými právami obce
- kontrolu príjmov, výdavkov a finančných operácií obce,
- kontrolu dodržiavania VZN, vrátane nariadení obce, kontrolu plnenia uznesení OZ a dodržiavanie interných predpisov obce
vypracováva:
- odborné stanoviská k návrhu rozpočtu a záverečného účtu obce pred jeho schválením OcZ
zodpovedá:
- za plnenie úloh uložených OcZ podľa zákona č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení v znení neskorších predpisov.
Referent evidencie obyvateľstva, overovania listín a podpisov: Martina Šuhajdová
- Evidencia obyvateľstva
- Osvedčovanie listín a podpisov
- Spracovanie a evidencia odoslaných faktúr
- Evidenicia súpisných čísel, prideľovanie a rušenie súpisných čísel
- Ohlásenia drobných stavieb
- Povinné zverejňovanie zmlúv, faktúr a objednávok podľa zákona 546/2010 Z.z.
- Výrub drevín
- Príprava rozhodnutí o poplatkoch za znečisťovanie ovzdušia PO a FO oprávnenými na podnikanie prevádzkujúcich malé zdroje znečisťovania ovzdušia
- Verejné obstarávanie
- Príprava a monitorovanie projektov a žiadostí o dotácie
- Obsluha miestneho rozhlasu a evidencia relácií
- Civilná ochrana
- Odpadové hospodárstvo, životné prostredie v obci
- Príprava kultúrno-spoločenských akcií v obci
- Prenájom kultúrneho domu
- Spracovanie žiadosti na ÚPSVaR pre uchádzačov o zamestnanie, evidencia a dochádzka zamestnancov aktivačných služieb
Referent správy majetku, personalistiky, miezd a finančno-ekonomického úseku: Miroslava Štefušová
- Spracováva prehľady a výkazy za obec.
- Vedie evidenciu pokút za priestupky od občanov.
- Komplexne zabezpečuje správu majetku obce a vedie evidenciu pozemkov vo vlastníctve obce vrátane odpisov
- Zabezpečuje účtovnú agendu obce a sleduje vývoj hospodárenia obce v súlade s rozpočtovými pravidlami.
- Samostatne zabezpečuje rozpočtovanie obce, plnenie príjmov a výdavkov obce.
- Obstaráva platobný a zúčtovací styk, bankové dispozície a prevody finančných prostriedkov.
- Eviduje odberateľsko-dodávateľské zmluvy.
- Spracováva účtovnú agendu obce podľa platnej účtovnej osnovy a príslušných vykonávacích predpisov.
- Spracováva došlé faktúry.
Referent správy miestnych daní a poplatkov, registratúry, evidencia SHR, podateľna, pokladňa: Bc. Anna Fedorišinová
- Zabezpečuje správu miestnych daní a poplatku za komunálne odpady a drobné stavebné odpady
- Zabezpečuje spracovanie rozhodnutí, ich doručenie a výber daní a poplatku
- Spracováva VZN k miestnym daniam a poplatku za KO a DSO, k nakladaniu s odpadmi
- Zabezpečuje chod podateľne obecného úradu vrátane elektronickej podateľne, eviduje prijatú a odoslanú poštu
- Zabezpečuje správu registratúry, organizuje manipuláciu so spismi, metodicky usmerňuje a kontroluje dodržiavanie registratúrneho poriadku.
- Vybavuje korešpondenciu
- Zabezpečuje archiváciu spisov podľa platných právnych predpisov a skartáciu spisov
- Vedie evidenciu poštových známok a odoslaných listových zásielok
- Vedie evidenciu došlých faktúr
- Vedie evidenciu samostatne hospodáriacich roľníkov a zabezpečuje úkony s tým súvisiace
- Zabezpečuje agendu na úseku financovania záujmového vzdelávania detí v centrách voľného času
- Zabezpečuje chod pokladne obecného úradu (vedenie pokladničnej knihy, vyhotovenie príjmových a výdavkových pokladničných dokladov, prijímanie hotovostných platieb, vyplácanie z pokladne, zabezpečnie inventarizácie pokladne a cenín)
- Spracúváva agendu pre Spoločný stavebný úrad Trhovište